Strategisk Inköpare
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
- Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
- Tjänstepension
- Sjuk- och vårdförsäkring
- Friskvårdsbidrag
- Personlig coachning och karriärrådgivning
- Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
- Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen:
Som Strategisk Inköpare blir du en del av ett kategoriteam som driver den strategiska agendan gentemot nyckelleverantörer och banbrytande teknologi för kundens avancerade produkter. Du har ett kommersiellt ansvar för strategiska leverantörer och arbetar nära produktion, produktledning, produktutveckling och leverantörer för att säkra affärsmässigt optimala lösningar.
Du hanterar leverantörsprestanda, stödjer organisationen i eskalerade frågor och driver inköpsaktiviteter i utvecklingsprojekt. Du fattar kommersiellt välgrundade beslut och utvecklar långsiktiga leverantörssamarbeten. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker dig som har stark affärsförståelse, analytisk förmåga och ett driv att förbättra och utveckla verksamheten. Du är strategisk, samarbetsvillig och trivs i en dynamisk miljö.
- Förmåga att utveckla avtal som stödjer kommersiella mål
- Dokumenterad förmåga att driva effektiva leverantörsrelationer
- Engagemang och energi i teamarbete
- God förståelse för ledningssystem, Code of Conduct och ERP-system
- Erfarenhet av process- och projektorienterat arbetssätt
- Intresse och/eller erfarenhet av teknikdrivna miljöer
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Ansökan:
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073-152 02 78 alternativt 010 332 29 20.