Arkiv: Pontyjobb

Pontyjobb

Chef Planering och Materialstyrning till Orkla House Care AB i Bankeryd

ValueOne rekryterar en chef för avdelningen som hanterar produktionsplanering och operativt inköp till Orkla House Care ABs fabrik i Bankeryd utanför Jönköping. Har du akademisk utbildning inom supply chain, goda kunskaper inom planering och inköp samt ett par års erfarenhet som ledare inom området så kan detta vara en tjänst för dig!

Orkla House Care AB ägs av Orkla ASA och är ett av bolagen inom affärsområdet Orkla Consumer and Financial Investments. Orkla House Care AB är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. De största marknaderna är Norden och Storbritannien. De viktigaste egna varumärkena är Anza, Jordan, Harris, Spekter och Hamilton. Försäljningen sker främst via traditionella färghandlare och bygghandeln. Verksamheten har 1200 anställda och omsätter för runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På Orkla House Care AB arbetar vi utifrån våra värdeord som är pålitlig, inspirerande och modig samt att vi står för mottot home to grow, där vi tillsammans hjälper varandra att utvecklas och växa.

Om rollen

Som chef för Planering och Materialstyrning ansvarar du för att leda och utveckla planering och materialstyrningsfunktionen på fabriken. Rollen omfattar alla företagets sex hemmamarknader Sverige, Norge, Danmark, Beneluxländerna och Storbritannien, samt globala exportmarknader. Du ansvarar för leveranskedjan för alla produkter som produceras i Bankeryd samt för inköpta varor från Asien och Europa som distribueras via Bankeryd Distribution Center. Du kommer även att ansvara för den lokala implementationen av ett nytt ERP-system från ett linjeperspektiv.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Leda planerings- och materialhanteringsgrupperna, utveckla teamen och enskilda planerare och operativa köpare, se till att organisatorisk effektivitet och kontinuitet upprätthålls..
  • Driva och utveckla förbättringar av leveranskedjan inklusive utveckling och förbättring av processer, system, parameterinställning, organisation och KPI.
  • Ansvara för inventering och lageroptimering, inklusive säkerhetslagernivåer och påfyllningsfrekvens.
  • Stötta produktens livscykelhanteringsprocess för att säkerställa effektiv in- och utfasning 
  • Ansvara för den långsiktiga leveransplanen på minst 12 månader, inklusive optimering av kapacitet, bedömning av leveransrisk och andra åtgärder.
  • Ansvara för produktions- och materialplanen inklusive produktionsplanering för intern produktion och materialavrop och uppföljning av handelsvaror.
  • Leda Supply Review och delta i och bidra till effektiv S&OE och S&OP-process.
  • Säkerställa effektiv kommunikation internt och med externa leverantörer angående leveransförmåga, lager och lagertillgänglighet.
  • Stötta tvärfunktionella förbättringsprojekt.

Erfarenhet och kompetens

Tjänsten kräver akademisk utbildning helst inom supply chain eller liknande. För att bli aktuell för rollen krävs även erfarenhet av planering och materialhantering helst inom FMCG eller en motsvarande komplex tillverkningsmiljö. Viktigt är också att du har ledarskapserfarenhet inom supply chain gärna inom planering och materialhantering samt av S&OP-processen.

Tjänsten kräver vidare att du har goda kunskaper inom supply chain och planering och en god förståelse för tillverkning, inköp och logistik. Du är en skicklig relationsbyggare med förmåga att samarbeta med intressenter både intern och externt. Rollen kräver också goda analytiska och kommunikativa färdigheter samt god kommersiell förståelse. Du behöver också vara kunnig i Excel. Har du tidigare erfarenhet från att implementera ERP-system ser vi det som en merit.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Marcus Ljung tel. 070 518 74 41.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Supply Chain Manager

ValueOne söker en Supply Chain Manager till ett Läkemedelsbolag i Uppsala. Har du utbildning inom logistik och inköp och tidigare erfarenhet av inköpsarbete inom Pharma? Då kan vi erbjuda dig en bred roll med både operativa och strategiska inslag. Inledningsvis är uppdraget ett konsultuppdrag på 6 månader och därefter är det Läkemedelsbolagets avsikt att erbjuda anställning.

Om rollen

Som Supply Chain Manager kommer du att ha en bred roll med varierande arbetsuppgifter där du ansvarar för planering, logistik och inköp. Rollen innebär att du kommer att ha löpande kontakter med leverantörer och ansvara för inköpsprocessen, vilket också inkluderar ett brett kontaktnät med intressenter både internt och externt. Du ser också till att allt arbete sker i överensstämmelse med GMP och andra etablerade kvalitetsstandarder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Processansvar för supply chain, inköp, planering, logistik, lager och distribution 

Driva och utveckla företagets inköpsprocesser, leda leverantörsförhandlingar och upprätta avtal

Säkra materialförsörjningen, arbeta med lagerstyrning, orderläggning och leveransuppföljning

Ansvara för budgetplanering, prognostisering och behovsplanering

Representera supply chain i diverse projekt och stödja andra avdelningar vid behov

Säkra uppdaterad QMS dokumentation för GxP i berörda processer

Genomgående säkra efterlevnaden mot GxP föreskrifterna i rollens alla uppgifter.

Erfarenhet och kompetens

För att bli aktuell för tjänsten krävs att du har en utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi gärna på högskole- eller universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskaper förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Därtill krävs minst tre års relevant arbetserfarenhet. Branschvana inom life-science eller kemiteknik (tex. medicinteknik, bioteknologi, läkemedel) är ytterligare ett krav och helst ser vi också att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en verksamhet styrd av regulatoriska krav och kvalitetssystem (GDP & GMP). Självklart behärskar du engelska och svenska flytande i tal och skrift.

Du har en god förmåga till strategiskt tänkande och planering och har inga svårigheter att hantera komplexa frågeställningar. Kommersiell förståelse är viktigt för rollen liksom god samarbetsförmåga. Du känner stort engagemang för ditt arbete, är noggrann och har känsla för kvalitet. Som person står du stadigt med fötterna på jorden och har en ödmjuk inställning till dina medmänniskor.

Ansökan

Du är välkommen att skicka in din ansökan via vår hemsida på: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Uppdragen tillsätts löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Olof Widmark, 070 786 80 99.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Buyer Electronics

ValueOne is looking for a Buyer electronics for assignment for our customer in the manufacturing industry with placement either in Stockholm or Timrå. The appointment is urgent. For the right candidate there is a strong possibility of being offered a permanent position after completed assignment.

The role

As Buyer electronics you will have the responsibility to coordinate, lead and execute the sourcing activities towards the global supplier base in product development projects and assignments. The role focuses on electronics, which means that you will be an integral part of the Electronics category team and you will be responsible for selected suppliers within the category.

Main tasks:

  • Make inquiries and bid evaluations
  • Conduct supplier negotiations
  • Take part in supplier collaborations of various sizes making sure that the deliverables are in focus at all time with all stakeholders involved
  • Secure time to market promises for new and changed products as well as sharp cost awareness
  • Monitor and maintain the long-term performance of suppliers within your area of responsibility
  • Take part in and drive alignment in global sourcing processes, methods, and tools

Experience and competence

The right person for this assignment has a university degree within supply chain, engineering or equivalent education along with experience from a similar role at a manufacturing company with an international footprint. The assignment also demands knowledge in business analysis, business negotiations, Lean concept and production. Quality is a big concern for you both regarding products and processes. 

Furthermore, the role requires experience from working in multiple projects and a logical as well as an analytical way of thinking. We expect you to have good relationship management and communication skills as most of the work is cross-functional and international. You are a person who are commercially driven, motivated by challenges and have the ability to push through obstacles and find opportunities. 

Application  

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: https://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 with any questions regarding the listed position.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

Researcher till ValueOne i Jönköping

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Våra affärsområden är: uthyrning av inköp och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

ValueOne fortsätter att växa och vi behöver nu anställa en researcher till vårt kontor i Jönköping. Vi söker en självständig och engagerad person som vill vara med och tillsammans med oss fortsätta utveckla vår framgångsrika konsult och rekryteringsverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden.

Ansvar

Du arbetar med search och urval av kandidater och konsulter till våra uppdrag inom supply chain. Du arbetar nära regionchefen och tillsammans är ni ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan för region syd. Du rapporterar direkt till ansvarig för kompetensförsörjningsprocessen i Stockholm.

Arbetet

I arbetsuppgifterna som researcher ingår bl.a. följande:

  • Upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig
  • Skriva och publicera jobbannonser
  • Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
  • Läsa och granska CV
  • Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
  • Genomföra telefonintervjuer
  • Boka intervjuer för Valueone
  • Bistå rekryterare vid intervjuer
  • Upprätta kandidat- och konsultpresentationer för presentation till kund
  • Boka intervjuer hos kunder
  • Bistå/utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller.

Erfarenhet

Vi är specialister inom supply chain, inköp och logistik varför vi gärna ser sökande med erfarenhet av arbete inom detta område. Även erfarenhet eller intresse för konsultverksamhet, bemanning, rekrytering och/eller search är viktigt för denna roll. Vi ser gärna sökande med en eftergymnasial- eller universitetsutbildning.

För att lyckas och trivas hos oss har du en väl utvecklad förmåga gällande kompetens- och personlighetsbedömning. Du talar och skriver bra svenska och engelska. Du har en stilistisk känsla för hur man skriver bl.a. jobbannonser. Vidare är du resultatinriktad, kommunikativ, snabbtänkt, lyhörd, kreativ och trivs med att jobba i ett högt tempo. Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande.

Du kommer att arbeta i en spännande omgivning med snabba beslut. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, utveckling och ett professionellt bemötande av konsulter/kandidater och våra kunder.

Är du intresserad?

Ansök idag men senast den 10 augusti 2021. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske tidigare. Skicka in din ansökan med ett personligt brev och CV. Beskriv varför du passar in på tjänsten. Har du frågor ring Olof Widmark 070 786 8099 eller Marcus Ljung 070 518 74 41. Vi ser fram emot din ansökan.

ValueOne upphandling inköp logistik strategisk taktisk operativ inköpare upphandlare logistikerprocurement sourcing purchasing supply chain logistic commodity category strategic tactic operational buyer purchaser manager planner demand rekrytering recruitment search bemanning consultant consult

Operativ inköpare till Recticel i Gislaved

ValueOne söker en operativ inköpare för en tillsvidaretjänst på Recticel AB i Gislaved. Har du ett par års erfarenhet av inköp och supply chain kan vi erbjuda dig en spännande och utmanande tjänst på ett företag med internationell räckvidd.

Recticel is an international industrial group specializing in the transformation of polyurethane into innovative products and solutions which contribute to our daily comfort. Recticel develops, produces and commercializes these solutions to offer an extensive range of value-adding industrial and domestic applications through three distinct business lines: Flexible Foams, Bedding and Insulation. Recticel is active in 20 countries and has a workforce of about 4,270 worldwide (excluding minority stakes in joint ventures). In 2019 Recticel achieved combined sales of EUR 1.22 billion (IFRS 11 consolidated sales: EUR 1.0 billion). Recticel is listed on the EuronextTM stock exchange. To learn more visit www.recticel.com.

Om rollen

I rollen som operativ inköpare arbetar du brett med uppgifter kring verksamhetens inköp och kommer ha ett nära samarbete med ansvarig för relevant kategori, likväl som daglig kontakt med övriga delar av verksamheten tex produktion, ekonomi och försäljning. Du ansvarar för att säkerställa att leveranser sker i tid och planerar långsiktigt för ett kontinuerligt produktionsflöde. Du är väl insatt i de avtal och villkor som gäller för det inköpta materialet och arbetar proaktivt med leverantörer för att se till att det inte blir stopp i leveransflödet samt att inköp görs marknadsmässigt och sker i enlighet med företagets regler och riktlinjer. Du har också ett ansvar för att samla in och analysera data (behovsprognoser etc.) och förväntas aktivt bidra med förbättringsförslag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Lägga in inköpsorder och ordererkännanden
  • Förse leverantörerna med materialprognoser och beställningar
  • Leveransbevakning: följa upp ledtider, leveransprecision och kvalitet och driva åtgärdsprogram mot de leverantörer som inte uppnår målen
  • Följa upp och åtgärda problem som uppstår i leveransflödet
  • Uppdatera och se till att relevanta masterdata är korrekta i ERP-systemet
  • Utföra analyser och prognoser och föreslå förbättrings- och / eller optimeringsalternativ
  • Proaktivt supportera organisationen i inköpsrelaterade frågor
  • Förhandla om mindre inköp och jobba aktivt med inköpsbesparingar
  • Delta i vissa projektarbetsgrupper

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig med akademisk utbildning inom inköp, supply chain eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. Rollen kräver också 2-4 års tidigare erfarenhet av operativt inköp. Har du erfarenhet av att arbete på ett större företag är det meriterande. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är nödvändigt. Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, samt SAP (eller liknande ERP system) är önskvärt, liksom erfarenhet av något Business Intelligence-verktyg.

Som person är du självständig med en kreativ lösningsförmåga som du kombinerar med goda analytiska färdigheter. Du är en entreprenörssjäl och en engagerad och serviceinriktad lagspelare som har lätt för att kommunicera med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och en pragmatisk förmåga att prioritera och sätta korta och långsiktiga mål för att lösa dina arbetsuppgifter. Du arbetar proaktivt och tar gärna initiativ till förbättringar.

Placeringen är i Gislaved och du rapporterar till Recticels nordiska inköpschef.

Recticel arbetar aktivt med att du som anställd skall trivas i företaget och har därför bra personalförmåner, en etablerad onboarding-process samt tillämpar kollektivavtal.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på telefon: 070-518 74 41 eller Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik.​ Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.​

Supply Chain Packaging Engineer

Valueone is recruiting a Supply Chain Packaging Engineer for Orkla House Care in Bankeryd, If you have previous experience of working with logistics packaging of products, a good technical understanding of packaging and knowledge of project management, this may be the role for you!

Orkla House Care is owned by Orkla ASA and is one of the companies in the Orkla Consumer and Financial Investments business area. Orkla House Care is a leading supplier of brushes, rollers and other painting tools. In addition, relevant consumables such as masking tapes and abrasives as well as cleaning equipment are supplied. The largest markets are the Nordic countries and the United Kingdom. The most important own brands are Anza, Jordan, Harris, Spekter and Hamilton. Sales are mainly made through traditional paint dealers and the construction trade. The business has 1,200 employees and a turnover of around NOK 1.5 billion. The majority of the products are self-produced and distributed via Bankeryd in Sweden and via Bromsgrove in the United Kingdom. At Orkla House Care, we work based on our values that are reliable, inspiring and brave and that we stand for the motto “home to grow”, where we together help each other to develop and grow.

As Supply Chain Packaging Engineer in Orkla House Care you will be owner of logistics packaging – to set the direction for future standards, to identify and implement improvements to the existing packaging, and to specify packaging in innovation projects. You will be part of our Supply Chain organisation working closely with colleagues from Manufacturing, Logistics, Procurement, Quality, as well as Marketing & Innovation, Product Development and Sales.

Main tasks and responsibilities:

·      Overall responsibility for logistics packaging.

·      Define the optimal packaging for the life of the products through the supply chain, considering sustainability, cost, complexity, quality, machinability, transport, and meeting customer requirements.

·      Identify improvements to existing packaging, such as dimensions, material specifications, constructions, and with the other functions plan the implementation of these.

·      Participate in innovation projects to define the logistics packaging for new products and relaunches.

·      Define and maintain the specifications including pallet layouts.

·      Track industry developments and trends sharing these with relevant colleagues.

·      Collaborate closely with our supply chain units to ensure alignment for future packaging solutions and investments.

This position may be for you if you have experience of similar tasks in logistics and packaging, preferably for consumer products, as well as relevant technical training and experience of leading projects. Experience of working in an international matrix organization is an advantage and we are happy to see that you can show concrete results of implemented improvements. You have good analytical and communicative skills and the ability to focus on details and see opportunities for improvement. Furthermore, you are a person who has the ability to build relationships, you cooperate well across the organization and you are not afraid to challenge current conventions and working methods. You are a practical hands-on person, have no problems handling several tasks at the same time and like to prioritize and plan your work. You are fluent in oral and written English and at least one Nordic language. Some travelling is required in this position.

ApplicationA

Apply to this position with your CV and cover letter via our website: https://valueone.se/aktuella-jobb/. We handle applications on an ongoing basis, so feel free to send in your application as soon as possible. If you have questions about the assignments, you are welcome to contact Marcus Ljung. Mobile: 070 518 74 41. Mail: marcus.ljung@valueone.se

ValueOne are specialists in Supply Chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: hiring of purchasing and logistics consultants, recruitment of buyers and logistics and development of companies Supply Chain operations in terms of strategy, model, method, process, organization and competence.

Supply Chain Manager North Europe

Valueone is recruiting a Supply Chain Manager for the north Europe Region to Signode in Burseryd. If you are highly competent and have previous experience as a manager in production planning, order fulfilment and inventory management, this may be the position for you!

Signode is a leading transit packaging supplier, offering safe and effective products and solutions to our customers globally. With over $2B in revenue, 80+ manufacturing facilities across 6 continents and over 7,000 employees worldwide, Signode is a leading manufacturer of a wide range of transit packaging consumables, tools, software, and equipment that optimise end-of line packaging operations and protect products in transit. Signode brings this extensive product portfolio together under hundreds of trusted brands to offer complete transit packaging solutions to its customers. North Europe include Sweden, Norway, Denmark and Finland.

As a Supply Chain Manager for Region North Europe you are responsible for leading your team to reach short-term och mid-long-range objectives related to the overall Supply Chain function with focus on improving and optimize tools and processes in production/ capacity planning, order fulfillment and inventory management. You are also responsible for ensuring consistency and best practices reapplications for order fulfillment and the inventory management process across the different regions in EMEA and enhancing innovation of the process.

Responsibles and work duties

  • Plan and forecast inventory to include managing inventory levels and inventory turns and minimizing obsolescence, scrap, aged inventories.
  • In collaboration with the regional Commercial organization, design and implement the order fulfillment process for the region
  • Continuously improve strategic processes involving orders fulfillment, demand, and capacity balancing and the development of effective internal tools 
  • Provide daily, weekly, and monthly KPIs for the region and product group/ process in line with the functional performance management structure.
  • Plan, control and lead all activities that collect, maintain and track demand and production/ supply capacity for sites in your region.
  • Identify actions and propose projects to improve customer orders fulfillment, inventory KPIs and work with sales, logistics and operation to implement.
  • Develop, coach, and support all personnel in the team to ensure it has the right competence for their own work and by continuous skills development creates backup among roles.
  • Actively engage and participate in the Supply Chain EMEA Management Team, set targets and support peers to reach these.
  • Work with continuous improvement and Identify all areas that can be improved and suggest new solutions that can increase the value and benefit the company’s earnings.

Qualifications

This position requires at least Bachelor Degree in Supply Chain Management or similar field, and 7 years of professional working experience in modern supply chain Management, production/ capacity planning and order fulfilment process. You have strong leadership skills from at least 4 years as a manager with the ability to lead, contribute and influence other team members. You also have highly developed organizational skills in strategy, project management and communication at all levels and execution. You have good analytical and communicative skills and the ability to focus on details and see opportunities for improvement. Furthermore, you are a person who have ability to build long term internal and external relationships and are not afraid to challenge and optimize current conventions and working methods. You are an Advanced user of applicable computer systems, such as Microsoft Office, ERP architecture. You are fluent in English in speech and writing. Travels to other sites in the North Europe Region and to other regions in EMEA is required.

Application

Apply to this position with your CV and Cover Letter via our website: https://valueone.se/aktuella-jobb/. We handle applications on an ongoing basis, so feel free to send in your application as soon as possible. If you have questions about the position, you are welcome to contact Marcus Ljung. Mobile: 070 518 74 41. Mail: marcus.ljung@valueone.se

ValueOne are specialists in Supply Chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: hiring of purchasing and logistics consultants, recruitment of buyers and logistics and development of companies Supply Chain operations in terms of strategy, model, method, process, organization and competence.

Projektinköpare till företag i Södertälje

ValueOne söker en projektinköpare till vår kund i Södertälje. Har du erfarenhet som projektinköpare inom tillverkande industri kan detta vara något för dig.

Om rollen

I rollen som projektinköpare kommer du att driva taktisk och operativt inköp av metall och mekanik till företagets olika kundprojekt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med R&D och andra intressenter som är involverade i projekten både internt och externt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Planera och genomföra upphandlingar
  • Utifrån ritningar och specifikationer välja leverantörer samt ta emot offerter
  • Förhandla med leverantörer
  • Arbeta med leverantörsutveckling
  • Mäta och utvärdera leverantörers prestationer mot avtal
  • Ansvara för att kontinuerligt informera produktion och projektansvariga om rådande materialstatus
  • Utfärda inköpsorder och ta emot orderbekräftelse
  • Säkerställa att kompletta och korrekta specifikationer finns tillgängliga samt kontrollera att alla nödvändiga tekniska dokument skickas med inköpsordern, offertförfrågan eller bifogas kontraktet
  • Dokumentera avtal och inköpspriser

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som är en kunnig projektinköpare med några års erfarenhet av inköp, upphandling och projektledning och vana att arbeta med ett övergripande perspektiv på kvalitet, leveranser och kostnader. Tjänsten kräver även goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Har du även kunskaper i ritningsläsning är det meriterande. Du har god kommersiell och affärsmässig förståelse och är skicklig på att utveckla långsiktiga affärsrelationer. Du är en lagspelare med bra samarbets- och kommunikationsförmåga.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Inköpare till företag i Göteborg

ValueOne söker en inköpare för ett sex månaders uppdrag hos ett tillverkande företag i Göteborg med start i början av september.

Om rollen

I rollen kommer du att arbeta med inköp av direkt material på både, operativ, taktisk och strategisk nivå i en mindre inköpsorganisation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hantera löpande inköpsadministration.
  • Bevaka leveranser och ordererkännanden
  • Driva förhandlingar med leverantörer
  • Hantera avtal och kontrakt  
  • Arbeta med leverantörsutveckling och strategier och proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga
  • Samarbeta med interna och externa intressenter

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande tjänst och har en bakgrund från tillverkande industri. Har du även en relevant utbildning inom området ser vi det som meriterande. Du är en van förhandlare med bred inköpserfarenhet och tvekar inte att ta dig an både operativa och strategiska arbetsuppgifter. Flytande engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Som person är du drivande, strukturerad och självständig med god kommunikationsförmåga. Vidare värdesätter vi egenskaper såsom pålitlighet, ansvarskänsla och samarbetsförmåga.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Logistikkoordinator till Fontana Food i Tyresö

ValueOne rekryterar en logistikkoordinator till vår kund Fontana Food i Tyresö söder om Stockholm. Vi söker dig som har god förståelse för logistikkedjan förvärvad genom erfarenhet från en liknande tjänst och en eftergymnasial utbildning inom logistik. För rätt person kan vi erbjuda en omväxlande roll i ett familjeägt bolag med ett starkt varumärke och en passion för god mat och grekiska mattraditioner.

Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag. Det drivs idag i andra generationen och har 50 medarbetare. Sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland och länderna kring Medelhavet. Den klassiska halloumi-osten har funnits sedan 1980-talet, då Fontanas grundare Frixos introducerade den och feta-osten till den svenska marknaden. Papadopoulos var först i Sverige med att sälja halloumi. Numera är den högt älskad i hela landet. Framgångssagan fortsätter, företaget växer och Fontana Food AB förstärker nu sin leveransorganisation med en logistikkoordinator Läs gärna mer på: www.fontana.se

Om rollen

Tjänsten som logistikkoordinator är en operativ roll där du kommer att ha täta kontakter med både interna och externa intressenter. Du kommer att ingå i en grupp på tre personer och arbeta i nära samarbete med Fontanas inköpsavdelning, KAM och flödesplanerare. I tjänsten ingår prognos- och analysarbete samt bevakning och registrering av kampanjvolymer samt bevakning av nya och utgångna artiklar.

Övriga arbetsuppgifter:

  • Transportbearbetning (utrikes)
  • Bevaka försäljning
  • Följa upp servicegrader och restningar
  • Beställa varor – Import/Export
  • Göra transportupphandlingar
  • Bevaka ledtider – produktion och transport
  • Attestera fakturor
  • Registrera fraktpriser i VISMA

Erfarenhet och kompetens                                                                                                                

För att bli aktuell för tjänsten bör du ha en god förståelse för hela logistikkedjan. Helst ser vi också att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain eller motsvarande. Kunskaper i svenska och engelska är ett måste liksom kunskaper i MS Office, särskilt i Excel. För att trivas i rollen bör du ha ett starkt eget driv och kan självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. Vi värdesätter dessutom en god analytisk förmåga, ett lösningsorienterat arbetssätt och kapacitet att tänka utanför ramarna. På Fontana Food blir du medlem i ett hårt arbetande och engagerat gäng med stor arbetsglädje i ett expansivt bolag vars företagskultur kännetecknas av: Kunskap, Kvalitet, Passion och Ärlighet. För att du ska trivas i gänget bör du därför vara en person som känner stort engagemang för ditt arbete och har ett genuint intresse för att bygga relationer och skapa samarbeten. Klappar ditt hjärta dessutom lite extra för mat och högkvalitativa produkter kan du vara just den vi söker!

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.   

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.