Arkiv: Pontyjobb

Pontyjobb

Customs & Trade Officer

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: interim logistik- och inköpskonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av våra kunders supply chain-verksamhet vad gäller strategier, modeller, metoder, processer, struktur och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult på ValueOne är du en del av ett professionellt och företagsamt team bestående av ledande konsulter inom inköp och logistik. Om du väljer att ansluta dig till vårt team erbjuds du:

  • En marknadsmässig lön, som du själv kan påverka.
  • Tjänstepension.
  • Hälso- och sjukvårdsförsäkring.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Personlig coaching och karriärrådgivning.
  • Nätverksmöten med kompetenta kollegor och Supply Chain-professionella genom återkommande evenemang och föreläsningar.
  • Kompetensutveckling genom världsledande individuellt anpassad utbildning och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).

Rollen
Som Customs & Trade Officer kommer du att vara ansvarig för det dagliga tullarbetet. Du kommer att hantera tulldeklarationer och kommunicera samt eskalera tullfrågor som avviker från etablerade rutiner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hantera tulladministration.
  • Bidra till externa och interna nätverk gällande tullfrågor.
  • Delta i större externa möten angående tull.
  • Hålla dig uppdaterad om förändringar i regelverk och informera intressenter inom organisationen om dessa.
  • Säkerställa att etablerade rutiner gällande ursprung, klassificering av produkter, tullvärde, kontroll av tulldeklarationer implementeras och efterlevs.
  • Kommunicera och eskalera tullfrågor som avviker från rutiner och som kan innebära en risk för företaget.
  • Förbereda och delta i eventuella granskningar och revisioner av tullmyndigheten.

Krav på erfarenhet och kompetenser

  • Tidigare erfarenhet i roller inom tull, import/export, spedition
  • Erfarenhet av ”Dual Use” och exportrestriktioner
  • God förståelse för skillnaden i innebörd mellan olika Incoterms
  • Erfarenhet av varuklassificering (HS-koder) – erfarenhet av ”TARIC” är meriterande
  • Meriterande om du jobbat med ”Preferntial Origin”
  • Professionell svenska och engelska är ett krav i rollen
  • Examen inom relevant område är meriterande
  • Du bör trivas med data entry som kräver hög noggrannhet i en administrativ roll

Ansökan
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan. Tveka inte att kontakta Lotta Muth på 073 – 388 66 07 eller Carl Gelin på 010 332 29 20 med eventuella frågor angående den listade tjänsten. Observera att för att ansöka om denna tjänst måste du vara EU-medborgare eller ha ett giltigt svenskt arbetstillstånd.

Inventory Planner

ValueOne is looking for an analytical Inventory Planner with knowledge of S&OP processes and inventory management for a consulting assignment to a global manufacturing company in Gästrikland. The assignment is to be filled shortly and runs for six-twelve months.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing, and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

  • A market salary, which you can influence yourself.
  • Occupational pension.
  • Health and care insurance.
  • Health care allowance.
  • Personal coaching and career advice.
  • Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
  • Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).

The Role
As an inventory planner, you are expected to oversee the commercial impact of inventory activities. You will work on controlling finished goods and ensuring efficient transportation. The work is carried out in collaboration with our global Supply Chain Development team, sales organization, and other relevant stakeholders. In the team, you act as a sounding board and collaborator.

Main tasks:

  • Work with inventory, maintain stock levels and manage replenishment.
  • Handle regional purchasing, delivery issues and sourcing alternatives.
  • Optimize inventory, perform inventory analysis, oversee order management, and manage slow-moving items and returns.
  • Manage regional logistics, establish new contracts and consignment systems.
  • Drive development activities within the region for new ways of working with systems, processes, and documentation.

Experience and Competencies
Knowledge of S&OP processes and inventory management. Proficiency in Russian and English, both spoken and written (Swedish is not required). Analytical skills with proficiency in data handling. Experience with Power BI or other Business Intelligence tools is meritorious. Also, it is meritorious if you have experience working in a global manufacturing organization. A university degree in Industrial Engineering or a related field is desirable, or equivalent education combined with relevant work experience. Experience with SAP S4 Hana is advantageous, or other similar ERP systems (MS Dynamics, Infor, IFS, Oracle).

A communicative and service-oriented personality with excellent problem-solving skills.

Application
We look forward to receiving your application. Feel free to contact Emmy Aho at +4676 513 40 22 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

 

 

 

Upphandlare

ValueOne söker upphandlare (LOU/LUF) för ett längre uppdrag i Jönköping. Uppdragen ska tillsättas snarast och löper till årsskiftet med möjlighet till förlängning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Uppdraget innebär att du självständigt leder och genomför upphandlingar enligt LOU och LUF – från behovsanalys till avtal. Du kommer att arbeta nära verksamheten i en rådgivande roll med fokus på affärsmässighet och hållbarhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar. Arbetet kan utföras på distans till stor del med enstaka besök på kontoret i Jönköping.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av offentlig upphandling och god kunskap om LUF och LOU samt strategisk affärsjuridik. Du har erfarenhet av att leda projekt, förhandla och följa upp avtal samt att arbeta i upphandlingsverktyg som exempelvis e-Avrop. För att lyckas i rollen krävs även en mycket god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. Vi tror att du är strukturerad, affärsinriktad, rådgivande och självgående.

Ansökan

Ansök via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor? Kontakta Per Nyberg på tel. 073 152 02 78 eller ring oss på 010 332 29 20.

Masterdataadministratör

ValueOne söker en Masterdataadministratör med kunskaper i SAP till vår kund inom tillverkande industri i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS

Om rollen

Vi söker dig som vill arbeta som Masterdataadministratör i en operativ roll med fokus på Material Masterdata i SAP. Du kommer att vara en nyckelspelare i arbetet med att säkerställa hög datakvalitet inom ERP-system och bidra till effektivitet i tvärfunktionella processer.

I rollen kommer du att hantera och uppdatera materialmasterdata i SAP, arbeta dagligen i system som Teamcenter och Microsoft 365, samt samarbeta med angränsande avdelningar som konstruktion, inköp och leverans. Du får möjlighet att bidra till förbättringar i processer relaterade till datakvalitet och struktur.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta operativt i SAP samt goda kunskaper i Excel. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du har tidigare arbetat med logistik, planering eller masterdatahantering och har ett intresse för dataanalys samt en förmåga att identifiera mönster i stora datamängder. Det är meriterande om du har kunskaper i BI-verktyg såsom Qlik Sense och/eller Tableau.

Som person är du kvalitetsmedveten, noggrann och ansvarstagande. Du har en god förståelse för både detaljer och helhet samt en förmåga att kommunicera och samarbeta med andra funktioner inom organisationen.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

Taktisk inköpare

ValueOne söker en taktisk inköpare för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom tillverkningsindustrin i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på tolv månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som taktisk inköpare ansvarar du för att anskaffa material i rätt tid, kvantitet och kvalitet till produktion. Rollen innebär tätt samarbete med leverantörer och interna funktioner. Rollen innebär ett kontinuerligt förbättringsarbete där du identifierar risker och hittar lösningar på problem, på kort och lång sikt. Arbetet sker i ett högt tempo och kräver flexibilitet, initiativförmåga och god kommunikationsförmåga.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Anskaffa material till produktion, verkstad och montage
  • Skapa och hantera inköpsbeställningar
  • Följa upp leveranser och arbeta med leveransprecision (OTD)
  • Hålla leverantörsmöten och driva utveckling av leveransförmåga
  • Förhandla leverantörsreklamationer
  • Kommunicera dagligen med leverantörer och interna kunder
  • Optimera materialtillgänglighet utifrån verksamhetens behov
  • Arbeta med prognoser, säkerhetslager och partiformning
  • Delta i köp- och tillverkningsprocesser och analysera ledtider

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik. Det är meriterande om du har erfarenhet från inköp och/eller supply planning samt om du har arbetat i affärssystemet SAP. Även förståelse för tillverkningsprocesser och produktionsnära inköp ses som ett plus.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och är en skicklig kommunikatör med en god samarbetsförmåga. Du trivs i en roll där du får arbeta strukturerat och lösningsorienterat, även under tidspress. För att lyckas i rollen behöver du vara engagerad, flexibel och proaktiv i ditt arbetssätt.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

Project Supplier Quality Manager

ValueOne is looking for a skilled and proactive Project Supplier Quality Manager for an exciting consulting assignment at one of our clients Östergötland. The assignment will last for one year and is scheduled to start in May.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing, and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

  • A market salary, which you can influence yourself.
  • Occupational pension.
  • Health and care insurance.
  • Health care allowance.
  • Personal coaching and career advice.
  • Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
  • Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).

The role

As Project Supplier Quality Manager, you will be the key interface between suppliers and project teams.

Main tasks:

  • Driving supplier quality activities in project execution.
  • Performing supplier risk assessments and establishing oversight plans.
  • Assessing supplier capability to meet customer and technical requirements.
  • Coordinating inspection activities and witness points with suppliers and customers.
  • Reviewing and validating documentation such as declarations, inspection and test plans, and certificates.
  • Conducting pre-inspection meetings and following up on supplier performance.
  • Contributing to a culture of continuous improvement and quality excellence.

The position includes limited international travel.

Experience and competencies

To be successful in this role you have experience within the design, manufacturing, or operation of rotating machinery, boilers, or similar equipment within the process industry. Familiarity with standards such as CE-marking, SS-EN 1090, ISO 3834, and EU LVD is beneficial. Additionally, you are fluent in English, both spoken and written. Knowledge of Swedish is considered a strong advantage. You work in a structured and communicative way, with a collaborative mindset and a natural ability to contribute to and drive projects forward. Additionally, you bring previous experience in product quality assurance and a solid understanding of project management processes.

Application

We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

Supply Chain i Uppsala!

Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Uppsala?

ValueOne har ett kontinuerligt behov av kompetenta personer inom Supply Chain som vill vara med och växa med våra kunder i Uppsala.

Är du intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik. 

OBS! Detta är en generell annons som inte är kopplad till ett specifikt jobb.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig och professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher. Vi jobbar med uppdrag i hela Uppland och ser därför helst att du är flexibel och mobil.

Vi är intresserade av dig som har erfarenhet av:

  • Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå.
  • Inköp av indirekt material, bought in services, IT, Marketing, Facility Management, MRO, IM&S.
  • Category Management.
  • Supplier Quality, SQE, SQA.
  • Chefsroller inom inköp, logistik och lager.
  • Transportkoordinering och orderadministration.
  • Supply planning och demand planning.
  • Produktionsplanering och huvudplanering.
  • Logistikutveckling.
  • Analys och prognosarbete inom Supply Chain.

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Lotta Muth på telefon 073 388 66 07 alternativt 010 332 29 20.

Administratör

ValueOne söker en systemkunnig administratör till ett konsultuppdrag hos ett globalt företag inom tillverkningsindustrin i Västerås. Uppdraget startar enligt överenskommelse och pågår i ett år.  

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring 
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som administratör spelar du en central och betydelsefull roll för organisationen genom att säkerställa smidiga administrativa funktioner. Rollen innehåller ett brett spektrum av ansvarsområden, från att hantera formella delegeringar och åtkomsträttigheter till att stödja chefer och anställda med viktiga system och processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Administrera formell delegering, e-signatur och åtkomsträttigheter
  • Stödja chefer med systemåtkomst för medarbetare
  • Granska, kontera och attestera fakturor för icke projektrelaterade material och tjänster
  • Registrera leverantörer i databaser och beställa arbetskläder, IT-utrustning och kontorsmaterial
  • Schemalägga och koordinera möten och resor
  • Koordinera infrastruktur som passerkort, parkeringskort, besökshantering 
  • Samla in, sprida och uppdatera viktig information – både digitalt och fysiskt (informationsskärmar, mejl, Teams).

Erfarenhet och kompetens

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av en liknande administrativ roll, gärna från en större organisation och/eller teknisk industri. Du har god systemvana och är van att använda olika tekniska verktyg, exempelvis S/4 HANA, Concur, VIM eller Ariba. Vidare innehar du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Som person är du flexibel och har en förmåga att hantera flera ansvarsområden och hålla reda på administrativa uppgifter utan att missa detaljer. Du är kommunikativ och är duktig på att samarbeta med chefer, kollegor och externa parter.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.  

 

Supply Planner

ValueOne söker en Supply Planner för ett konsultuppdrag hos ett företag norr om Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på cirka sex månader. Avsikten är att detta ska övergå till en tillsvidaretjänst efter uppdragets slut.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Supply Planner kommer du att ansvara för att hantera inköpsorder och säkerställa att material och komponenter beställs och levereras i tid enligt plan. Dina arbetsuppgifter kan variera beroende på kund och uppdrag, men generellt kommer du att arbeta med att analysera behov, lägga ut beställningar samt hantera leverantörskontakter. Du kommer också att hålla relationerna med leverantörer på plats. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ha kontakt med leverantörer, både via mail och telefon
  • Hantera materialflöden inom orderhantering och orderläggning
  • Vara delaktig i att skapa effektiva flöden
  • Utföra analyser av lagernivåer och ansvara för materialbehov

Erfarenhet och kompetens

Uppdraget som Supply Planner kräver erfarenhet från supply chain-planering samt erfarenhet av inköp. Vidare bör du ha någon form av eftergymnasial utbildning inom relevant område. Flytande engelska och svenska är ett måste, både skriftligt och muntligt och du är en van användare av Excel.

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du känner dig bekväm med att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi sätter också stort värde på din analytiska förmåga. Tidigare erfarenhet från elektronikindustrin är meriterande.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.  

Buyer of Direct Material

ValueOne is looking for an experienced buyer of direct material for a consulting assignment at a company in the automotive industry in Gothenburg. The assignment is to be filled shortly and runs for six months.

ValueOne specializes in Supply Chain Management – purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: rental and recruitment support within our specialist area, as well as business development of the company’s Supply Chain function regarding strategy, model, method, process, organization, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you will be part of a professional and dynamic team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you will be offered:

  • Competitive salary, which you can influence yourself
  • Occupational pension
  • Health and medical insurance
  • Wellness allowance
  • Personal coaching and career advice
  • Networking meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures
  • Competence development through world-leading personalized training and courses within Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org)

The role

As a Buyer of Direct Material, you will be responsible for driving and developing strategic purchasing of plastic, including negotiation and contract writing. In this role, you will work closely with internal stakeholders at the company. Remote work is possible to some extent.

Main tasks:

  • Develop and optimize the supplier base.
  • Identify and implement cost reductions.
  • Be the first point of contact for the supplier.
  • Perform market monitoring and supplier evaluations.

Experience and competence

The right person for this role has a university degree in economics or engineering (or equivalent). We want you to have a few years of experience in commercial or technical purchasing work and be well-versed in contract negotiations and purchasing law. The person we are looking for should have strong business acumen combined with high integrity. You can prioritize and deliver on time. Furthermore, you have well-developed communication skills and communicate fluently in English, both orally and in writing. Swedish is meritorious.

You are motivated and solution-oriented and not afraid to challenge the status quo. Additionally, you have the ability to manage parallel projects, make independent decisions, and are focused on achieving your goals.

Application

Submit your application and CV via our website: http://valueone.se/aktuella-jobb/. We handle applications and fill positions continuously, so please send in your application as soon as possible. If you have questions about the assignment, you are welcome to contact Per Nyberg at phone 073 152 02 78 or 010 332 29 20.