Arkiv: Pontyjobb

Pontyjobb

Operations Planning Manager till Galderma i Uppsala

ValueOne rekryterar på uppdrag av vår kund Galderma i Uppsala en Operations Planning Manager med ett övergripande ansvar för planeringsprocesserna. Har du en akademisk utbildning inom logistik, Supply Chain eller motsvarande samt några års erfarenhet av en liknande roll inom Supply Chain och vill vara med på en spännande resa på ett bolag i expansion så kan detta vara något för dig.

Galderma, världens största oberoende globala dermatologiföretag, skapades 1981 och finns nu i över 100 länder med en omfattande produktportfölj för att behandla en rad dermatologiska tillstånd. Företaget samarbetar med vårdgivare runt om i världen för att tillgodose människors hudhälsobehov under hela deras livstid. Galderma är ledande inom forskning och utveckling av vetenskapligt definierade och medicinskt bevisade innovativa lösningar för huden. Galderma verkar från 50 anläggningar i 40 länder med huvudkontor i Lausanne, Schweiz.

Galderma i Uppsala har för närvarande cirka 550 anställda som gör företaget till en av de största privata arbetsgivarna i Uppsala kommun. Du hittar Galderma utmed Fyrisån, endast tio minuters cykeltur från Uppsala Centralstation.

Om rollen

I rollen kommer du att ansvara för de övergripande planeringsprocesserna med personalansvar för tolv medarbetare inklusive budgetansvar. Det åligger dig att säkerställa att produktion och kortfristiga leverantörers kapacitet är tillräcklig och optimerad för att möta efterfrågan, vilket även inkluderar de nya lanseringar som sker inom kort. Du ansvarar även för att planerings- och lanseringsaktiviteter överensstämmer med gällande regler. Rollen har många kontaktytor och du förväntas driva ett aktivt förbättrings- och utvecklingsarbete parallellt med dina dagliga arbetsuppgifter. Du rapporterar till chefen för Supply Chain.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Rapportera flaskhalsar i Supply Chain och föreslå alternativa lösningar.
  • Som en del av S&OP-processen driva kapacitetsgranskningen för produkter som tillverkas i eller hanteras av fabriken.
  • Förse leverantörer med information gällande regulatoriska krav på material i syfte att säkra en långsiktig produktion, inklusive lanseringar.
  • Samordna materialplanering, produktionsplanering, master data och produktion.
  • Samordna Supply Chain-relaterade aktiviteter för att säkerställa en snabb lansering av nya produkter.
  • Hantera förseningar och proaktivt förebygga förseningar kopplade till Supply Chain som riskerar att påverka lanseringen av nya produkter.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom logistik, Supply Chain eller ekonomi samt några års erfarenhet av en liknande roll inom Supply Chain. Du bör också ha erfarenhet av projektledning och mycket goda kunskaper i produktionsplanering. För att lyckas i rollen bör du dessutom ha arbetat med processer och aktiviteter kring produktlanseringar samt ha praktisk erfarenhet av projektledning av logistikprojekt. Förutom detta bör du ha god datorvana och erfarenhet av ERP-system samt kunskaper i Excel. En bakgrund från läkemedels- eller medicinteknisk industri är meriterande.

Goda kommunikativa färdigheter på svenska och engelska, samt förmåga att prioritera och organisera aktiviteter och arbetsgrupper med hänsyn till resurser och tidplan är viktiga egenskaper för rollen. Vidare är du analytisk, lösningsorienterad och van att driva många arbetsuppgifter parallellt.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom Supply Chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags Supply Chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Category manager electronics

ValueOne is looking for a talented and experienced category manager of electronics with an appetite for change and innovation for assignment for our customer in the manufacturing industry with placement either in Stockholm or Timrå. The appointment is urgent. For the right candidate there is a strong possibility of being offered a permanent position after completed assignment.

The role

As category manager of electronics you will have the responsibility to coordinate, lead and execute the sourcing activities towards the global supplier base in product development projects and assignments. You will be an integral part of the Electronics category team bringing an ambitious, motivated approach to the group, with responsiblity for selected suppliers within the category.

Main tasks:

  • Make inquiries and bid evaluations
  • Conduct supplier negotiations
  • Take part in supplier collaborations of various sizes making sure that the deliverables are in focus at all time with all stakeholders involved
  • Secure time to market promises for new and changed products as well as sharp cost awareness
  • Monitor and maintain the long-term performance of suppliers within your area of responsibility
  • Take part in and drive alignment in global sourcing processes, methods, and tools

Experience and competence

The right person for this assignment has a university degree within supply chain, engineering or equivalent education along with experience from a similar role at a manufacturing company with an international footprint. The assignment also demands knowledge in business analysis, business negotiations, Lean concept and production. Quality is a big concern for you both regarding products and processes. 

Furthermore, the role requires experience from working in multiple projects and a logical as well as an analytical way of thinking. We expect you to have good relationship management and communication skills as most of the work is cross-functional and international. You are a person who are commercially driven, motivated by challenges and have the ability to push through obstacles and find opportunities. 

Application  

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: https://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 with any questions regarding the listed position.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

Planning Manager till Saint-Gobain Sweden AB, ISOVER i Billesholm

ValueOne rekryterar en Planning Manager till vår kund Saint-Gobain Sweden, Isover i Billesholm, Helsingborg. Är du en rutinerad materialplanerare och inspirerande ledare med expertkunskaper i SAP? Har du utbildning i supply chain och söker en utmaning inom ledarskap och demand planning kan det vara dig vi söker till rollen som Planning Manager.

Arbetsuppgifter

Som Planning Manager är du en aktiv del av planeringsfunktionen för att guida, utbilda och förbättra planeringsprocessen och genom detta uppnå optimerade lagernivåer, maximera tillgänglighet, kundnöjdhet och produktionsbeläggning. Du är expert och bollplank avseende planeringsmodulerna i SAP/R10 och är sammankallande för att driva processen för huvudplanering avseende Demand & Supply Planning. Du tar fram datafiler och presentations-/rapporteringsunderlag inom det egna området, är aktiv och deltar i framtagning och implementering av nya rutiner avseende produktionsplanering och operativt inköp. Du driver en daglig styrning enligt Saint Gobain World Class standard och deltar i bolagets WCM Pelar-arbete avseende Customer Focus & Services.

Din profil

Är du en rutinerad materialplanerare och inspirerande ledare med expertkunskaper i SAP? Har du utbildning i supply chain och söker en utmaning inom ledarskap och demand planning kan det vara dig vi söker till rollen som Planning Manager. Du har god ledarskapsförmåga, pedagogiska färdigheter och lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Projektledarerfarenhet eller annan ledarerfarenhet är nödvändig för att du ska bli framgångsrik i rollen. Som ledare har du förmåga att entusiasmera och motivera dina medarbetare, du är resultatinriktad och väjer inte för att utmana befintliga arbetssätt och rutiner.

Du har eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik och 1-3 års erfarenhet av en liknande roll. Du har minst fem års kvalificerad erfarenhet av materialplanering i SAP samt expertkunskap i material- och planeringsmodulerna i SAP. Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktionsplanering samt en bakgrund inom processindustrin. Vi vill gärna se dokumenterade resultat av att implementera nya arbetssätt. Det är även meriterande om du har arbetat med kontinuerligt förbättringsarbete gärna med hjälp av någon känd metodik inom verksamhetsutveckling, t.ex. WCM eller Lean. Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, liksom körkort B.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med ValueOne. Ansökan och CV skickar du in via https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

Om ISOVER

Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Vi arbetar ständigt för att minska vårt klimatavtryck utan att kompromissa med kvaliteten. Glasull från ISOVER har, utöver de goda isoleregenskaperna, en rad unika miljöfördelar. www.isover.se

En del av Saint-Gobain

Saint-Gobain Sweden är en världsledande aktör inom hållbara byggnadslösningar och material. Vår verksamhet i Sverige omfattar varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna. www.saint-gobain.seValueOne rekryterar en Planning Manager till vår kund Saint-Gobain Sweden, Isover i Billesholm, Helsingborg. Är du en rutinerad materialplanerare och inspirerande ledare med expertkunskaper i SAP? Har du utbildning i supply chain och söker en utmaning inom ledarskap och demand planning kan det vara dig vi söker till rollen som Planning Manager.

Head of Supply Chain EMEA to Nynas in Stockholm

ValueOne is recruiting a Head of Supply Chain to our customer Nynas in Stockholm. Are you a driven supply chain professional with natural leadership qualities and a make it happen attitude? Are you passionate about taking operations to the next level and have experience from driving change in a fast moving environment? Then Nynas can offer you a management position with good opportunities for growth and professional development.

Nynas is a different kind of oil company – we want to use oil, not burn it.

With around 1000 employees, production facilities in Europe and offices in over 30 countries, Nynas is dedicated to researching, producing and supplying specialty naphthenic oils and bitumen for a growing global market.

Together with our customers, we have the know-how to find new applications and meet new challenges that can help shape society.

We take oil further to bring value to customers and the world we live in.

Nynas is a global company with a strong position in niche markets. The specialisation in naphthenic specialty products (NSP) and bitumen sets Nynas apart from most other oil companies, who offer oil as a source of energy. With 90 years in the market, Nynas is a leading international oil company in several specialist segments. The focus on products with a long service life, in many cases up to 40-50 years, distinguishes the business from traditional oil companies whose focus is on fuels.

Working at Nynas means working according to our three core values: Dedication, Cooperation and Proactivity.

Read more  https://www.nynas.com/

The role

The key responsibility as Head of Supply chain EMEA is to lead the team handling the distribution and the continuous development of the Naphthenics Supply Chain in EMEA. Currently the EMEA logistical footprint involves eight different tank terminals within the region. The role involves management of Nynas European hub in Antwerp, Belgium as well as several subcontractors and has four direct reports, three Supply Chain Planners based in Stockholm and a Customs & Excise Advisor based in Belgium.

Main contacts in this role are the Naphthenics sales force, manufacturing, technical and marketing, product quality chain, finance, external depot providers, independent inspectors, and service-product suppliers. The job includes negotiations with Nynas counterparties.

The role reports to the Naphthenics Supply Chain Manager.

Main tasks:

  • Ensure optimal and cost-efficient product flows within the EMEA region, in full compliance with Nynas high safety standards.
  • Drive the operations and the development of Supply chain in the EMEA region, regularly reviewing the logistical set up to optimise cost to serve.
  • Identify and implement continuous improvements in the way of working, leveraging digitalisation, to increase service level and profitability.
  • Coordination with both Nynäshamn and Harburg refinery to ensure production is in line with sales forecast.
  • Operationally, commercially and budget responsible for Nynas European hub.
  • Base oils, additive purchases, and other commodity goods within the region in cooperation with the Global Supply Chain Manager and the Customs & Excise Advisor.
  • Follow up and optimisation of logistical costs being responsible for the depot and shipping cost budget, ensuring costs stay within the agreed budget.
  • Fixed cost budget for the EMEA team.
  • Drive collaboration with different stakeholders to ensure optimal and efficient operations are executed.
  • Lead, motivate, coach, and develop the EMEA team, ensuring optimum knowledge management and knowledge transfer within the team.

Experience and competence

We are looking for you who has a Master´s degree in the field of Logistics, Economics, Engineering, or equivalent business experience. At least five years of experience in Supply Chain and logistics is a prerequisite for the role together with a minimum three years of experience in a management position.

The role requires good understanding of supply chain and commercial conditions along with excellent negotiation skills. The person we are looking for must also have a strong operational background. Purchasing experience of goods and/or services is seen as a plus. Fluency in English, oral and written, is a must as this is the corporate language. Swedish, oral, and written, is desirable but not mandatory. The same applies to experience from the process/chemical industry and/or Manufacturing.

We are looking for a resourceful, self-going and result-oriented person with decision making ability. Since you will be working in a fast-paced environment the role requires stress resistance and willingness to adapt to changing circumstances but also the ability to manage multiple tasks at the same time. Strong leadership skills together with excellent communication and social skills are a prerequisite for the role, and you need to have a strong executive presence and the ability to energize and motivate your co-workers. Furthermore, you need to possess good analytical and problem-solving skills and a strong collaboration mindset.

Application

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: https://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 with any questions regarding the listed position.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

Produktions- och materialplanerare till företag i södra Dalarna

ValueOne söker en produktions- och materialplanerare för ett längre konsultuppdrag på ett tillverkande företag i södra Dalarna. Uppdraget ska tillsättas snarast.

Om rollen

I rollen som produktions- och materialplanerare kommer du att arbeta med produktionsplanering, inventerings- och materialplanering samt WIP-planering (Work In Progress).

Som planerare fungerar du som en central kontaktpunkt för flera funktioner på företaget, vilket betyder att du arbetar i nära samarbete med bland andra orderavdelning, kvalitet, inköp och produktion. För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du gillar att skapa struktur och har stark egen drivkraft.

  • Kontinuerligt optimera produktionsplaneringen för att öka effektiviteten och minska kapitalbindningen samt kartlägga och anpassa processer och flöden.
  • Bidra till att utveckla produktions- och materialprocesser i nära dialog med relevanta intressenter inom företaget.  
  • Operativ support med fokus på materialplanering.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör dessutom ha en akademisk utbildning inom lämpligt område. Du är van vid och trivs med att arbeta med flera projekt och intressenter samtidigt. Du arbetar proaktivt och tar gärna initiativ till förbättringar. Flytande kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift, är ett måste och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Excel.

Som person är du noggrann, arbetar metodiskt och håller ordning och reda. Du är lyhörd och trivs att samarbeta med andra samt har förståelse för kundens roll i värdekedjan.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Demand Planners to Haugen-Gruppen in Stockholm

ValueOne is recruiting two Demand Planners for the Haugen Group based in Järva krog north of Stockholm. As a demand planner at Haugen-Gruppen, you are offered a role with the entire Nordic region as a game plan. You get the opportunity to work in a fast-moving industry in one of Scandinavia’s strongest grocery companies, which gives its employees plenty of leeway and opportunities to grow professionally. If you work as a demand planner today and feel that your career needs a fresh start, Haugen-Gruppen can be the employer you are looking for.

Haugen-Gruppen is the leading importer, marketer, and distributor of international high-quality brands within the food industry in the Nordics. The group also has a growing share of own brands, with a strategy to further develop this category. The current structure of the group is country-based organizations in Norway, Denmark, Sweden and Finland with full facilities in all countries, and a lean, Nordic office.

Haugen-Gruppen was founded more than 100 years ago. Genuine passion and curiosity for food and beverage has led the company to work with brands from all over the world. The company currently has a strong presence in Norway, Sweden, Denmark and Finland and supplies supermarkets, service stations, canteens, cafes, gourmet restaurants across the Nordics. The group is known to build strong categories and develop new concepts. Today, Haugen-Gruppen is a leading Nordic supplier with a total of NOK 2.3 billion in revenue. The Group’s mission is to be a leading and preferred supplier in all operating categories with focus on branded products of high quality. In 2021, Haugen-Gruppen Sweden was certified as a Great Place to Work. Which is a visible proof that the organization is perceived as a good workplace by its employees.

The role

As a Demand Planner, you own and are responsible for the market demand planning process to always achieve the correct sales forecast. Your task is to continuously analyse and maintain forecasts, analyse forecast deviations, trends and historical campaigns and future campaign plans. You work in close collaboration with and run the S&OP process together with Marketing and Sales to be best in class on forecast accuracy. The role includes responsibility for developing processes and working methods as well as initiating and implementing continuous improvements. You report to the Head of Country Supply Chain.

Main tasks:

  • Creates statistical forecast by analysing and cleaning historical data and future orders.
  • Leads the work of creating short- and long-term forecast by collaborating with sales & marketing and customers for input (e.g., promotions, pipeline, price changes, listings, de-listings, launches) to build a consensus forecast.
  • Analyses relevant data sources to gain insight to help shape future demand forecast including special events, seasons etc.
  • Delivers short- and long-term forecast to Supply Chain, Finance, Commercial and Suppliers to be used as base for further Sales & Operations Planning (S&OP).
  • Ensures continuous improvement of the demand planning process and system.
  • Monitors and analyses results/KPIs to take corrective action and ensures improvement.
  • Sets models and parameters to optimise the demand planning process and results.
  • Lead or participate in different projects.

Experience and competence

In order for you to be suitable for the role, we prefer that you have a master’s degree in Supply Chain Management or similar, or alternatively corresponding knowledge acquired through work experience. The position also requires 2-3 years of experience in planning as well as solid knowledge of supply chain processes and supply chain costs. It is also important that you can understand and analyse cost drivers in the supply chain.  

Fluent knowledge of English and Swedish or any other Scandinavian language in speech and writing is a requirement as well as good computer skills. Experience of Dynamics AX and SO99 + is an advantage as well as an industry background within FMCG.

Your personal qualities are valuable to us. The role requires good analytical skills and focus on details. You will be two demand planners who work together, which is why the team spirit and ability to cooperate is important. The role also includes regular contacts with your Nordic colleagues. A certain sense of service, flexibility and diplomacy towards colleagues and suppliers is therefore important. You should also be used to giving presentations. Furthermore, we are happy to see that you are able to work independently and do not hesitate to make decisions. As a demand planner, you work proactively and ensure early involvement in the process. Doing the right thing from the start is a key word for you and you see continuous improvement as an obvious part of your work tasks.

Application

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: https://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 with any questions regarding the listed position.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

Inköpsansvarig till AQ Elautomatik och AQ Components i Västerås

ValueOne rekryterar en inköpsansvarig till AQ Elautomatik och AQ Components i Västerås. Har du jobbat några år med operativt och taktiskt inköp inom tillverkande industri och har erfarenhet av avtalsförhandlingar? Är du redo att ta din inköpskarriär till nästa nivå och pröva dina vingar i en befattning med större ansvar? Då kan tjänsten som inköpsansvarig på AQ Elautomatik AQ Components vara det du söker.

AQ Elautomatik och AQ Components Västerås stödjer krävande industrikunder inom produktutveckling och produktion av el- och mekaniklösningar. Vi omsätter 400 miljoner och har verksamhet på tre orter, Västerås, Lund och Örnsköldsvik. Vi är ca. 150 anställda. Våra kunder är allt från startupbolag till stora internationella företag som är världsledande inom sina områden. Vi erbjuder en omväxlande miljö i en växande koncern som präglas av enkelhet och entreprenörsanda. Hos oss får du både utmaningar och utvecklingsmöjligheter.

AQ Group är en av Sveriges ledande leverantörer av komponenter och system till krävande industrikunder. Koncernen har totalt 5 900 anställda. Årsomsättningen uppgick 2020 till 4,8 miljarder SEK. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information om företaget se https://www.aqg.se/sv.

Om rollen

I rollen som inköpsansvarig på AQ Elautomatik och AQ Components ansvarar du för leda och driva företagets inköpsarbete, vilket bland annat inkluderar ett aktivt arbete med utveckling och utvärdering av leverantörer. Arbetet sker i nära samarbeta med övriga funktioner på företaget både lokalt och på övergripande nivå, alltid med företagets värderingar som grund: Kunden i fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod och effektivitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Leda och utveckla inköpsarbetet inom företaget.
  • Uppföljning och utveckling av leverantörer.
  • Söka nya leverantörer och konkurrensutsätta befintliga leverantörer.
  • Förhandla med leverantörer och teckna avtal.
  • Utvärdera offerter och upprätta inköp.
  • Uppföljning av kvalitet och kostnad på levererat material och tjänster.
  • Driva förbättrings- och besparingsprojekt inom inköp.
  • Projektinköp och inköpsstöd vid investeringar.
  • Strategiskt ansvarig för en eller flera inköpskategorier inom AQ-Group.

Du rapporterar till företagets VD.

Erfarenhet och kompetens

Tjänsten kräver utbildning på lägst gymnasienivå, helst ser vi att du har en högskoleutbildning alternativt en relevant yrkesutbildning i botten. Du bör ha arbetat några år med operativt och taktiskt inköp inom tillverkande industri och ha erfarenhet av avtalsförhandlingar. Har du erfarenhet av att köpa in elkomponenter och plåtmaterial är det meriterande. Rollen kräver dessutom att du talar och skriver både svenska och engelska flytande.

För att trivas hos oss bör du vara en lagspelare som har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du har en väl utvecklad ansvarskänsla och lämnar inga stenar orörda när det gäller att nå dit du vill. Du löser problem på ett positivt och kreativt sätt och har alltid kundens bästa för ögonen. Vidare är god kommersiell och tekniskt förståelse viktigt för rollen.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom Supply Chain i Tranås

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik.​ Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköps- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain-verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.​

ValueOne söker drivna konsulter och kandidater inom Supply Chain för olika uppdrag i Tranås med omnejd, främst till företag inom tillverkningsindustrin.

Som konsult hos ValueOne erbjuds du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå ett team med stor erfarenhet och kompetens. Vi har uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain och ser en stark tillväxt och efterfrågan inom området och strävar hela tiden efter att utöka vår verksamhet i regionen. Vill du vara med på vår resa?

Vi söker konsulter för roller som:

  • Operativ inköpare/Materialplanerare
  • Taktisk inköpare
  • Strategisk inköpare

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain-området, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Akademisk utbildning såsom civilingenjörsutbildning, industriell ekonomi, business management och logistik är meriterande för de tjänster vi söker, liksom goda kunskaper i engelska, i tal och skrift.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på telefon: 070-518 74 41.

Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Jönköping?

ValueOne söker dig som är sugen på nya utmaningar inom Supply Chain och som vill vara med och växa med våra kunder i Jönköping. Har du erfarenhet och akademisk utbildning inom området och är intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher.

Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av:

  • Supply planning och demand planning
  • Logistikutveckling
  • Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå
  • Chefsroller inom logistik och lager

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna. 

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på telefon: 0705187441.

 

Konsult inom Supply Chain Management i Skåne

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

ValueOne växer med våra kunder i Skåne! Vi söker därmed konsulter och kandidater som redan nu eller i närtid är tillgängliga för olika uppdrag inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne får du möjligheten till personligt och professionell utveckling och får ingå ett team bestående av de främsta inom området. ValueOne jobbar med uppdrag på alla nivåer och ser en stark efterfrågan inom området.

Vi söker nu konsulter för följande roller:

  • Demand och Supply planner
  • Operativ inköpare
  • Projektinköpare
  • Strategisk inköpare
  • Category Manager
  • Logistikutvecklare
  • Logistikoordinator

Dina erfarenheter
Vi söker dig som vill fortsätta att utvecklas inom Supply Chain Management. Oavsett på hur långt du kommit i din karriär vill vi gärna lära känna dig. Vi letar efter dig som har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad samt har förståelse för att det ytterst är kundens behov som styr din vardag. Akademiska utbildningar så som civilingenjörsutbildning, industriell ekonomi, management och logistik är meriterande för de tjänster vi söker men vi vill även ha en dialog med dig som skaffat värdefull erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Vi jobbar med uppdrag i hela Skåne och ser därför helst att du är flexibel och mobil.

Ansökan

Ansökan med CV och personligt brev skickar du via vår hemsida: www.valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsättning kommer att ske efter hand. Har du frågor kring tjänsterna är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på 070-518 74 41.