Arkiv: Pontyjobb

Pontyjobb

Logistikutvecklare

ValueOne söker en driven Logistikutvecklare för ett längre konsultuppdrag hos ett telekomföretag i norra Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på minst åtta månader med möjlighet till förlängning. Arbetet kan delvis bedrivas på distans.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Logistikutvecklare kommer du att ha en nyckelroll i företagets implementering av ett nytt ERP-system. Du rapporterar till Head of Supply Chain.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Projektledning
  • Förändringsledning och kommunikation
  • Processkartläggning och dokumentation
  • End-to-end process och systemoptimering
  • Förenkla, optimera och standardisera arbetssätt
  • Analysera och optimera logistiska flöden och processer
  • Analys och rapportering

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig med minst två års erfarenhet av Supply Chain-arbete och en högskoleutbildning inom ekonomi, teknik logistik eller motsvarande. Du bör även ha erfarenhet av att arbeta i en större organisation och vet att kundnöjdhet och kostnadseffektivitet är nyckeln till framgång. Avancerade kunskaper i MS Office med tonvikt på Excel och Power Point är ett måste liksom kunskaper i flytande svenska, talad såväl som skriven. Du bör även behärska engelska på hög nivå. Uppdraget kräver också erfarenhet av affärssystem (IFS-erfarenhet är meriterande), inklusive standardiserade processer och Sales & Operations Planning.

Som person är du en problemlösare, strukturerad, självständig och ansvarsfull med utmärkta kommunikationsfärdigheter. Du är dessutom uppskattad för din utmärkta planerings- och prioriteringsförmåga.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.  

Strategic purchaser

ValueOne is looking for Strategic purchasers available in short notice for consultant assignments within manufacturing industry in Gothenburg. We are particularly looking for purchasers who have experience in buying sheet metal and castings.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

  • A market salary, which you can influence yourself.
  • Occupational pension.
  • Health and care insurance.
  • Health care allowance.
  • Personal coaching and career advice.
  • Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
  • Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  

The role

As a Strategic Purchaser, you are expected to perform strategic purchasing work by initiating and driving purchases and cost reduction, developing and implementing purchasing strategies and driving strategic purchasing activities.

Main tasks:

  • Develop and evaluate suppliers.
  • Negotiate contracts
  • Monitor market trends within assigned area of responsibility.
  • Collaborate with internal customers to identify purchasing needs and more
  • Drive transformation initiatives (digitalization and sustainability).

Experience and competencies

Do you have long and solid experience in strategic purchasing, preferably in castings and sheet metal? Are you a skilled negotiator with proficiency in supplier development and contract management? Then you could be the purchaser we are looking for. Furthermore, you are used to independently running large projects and driving change work. Academic education in a relevant field is meritorious. We also value good leadership qualities, an analytical mindset and the ability to solve advanced problems. Fluency in English, in speech and writing is mandatory. Swedish is very meritorious.

Application  

We look forward to receiving your application. Feel free to contact Per Nyberg at + 46 73 142 02 78 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit. 

Project SCM Specialist

ValueOne is looking for a Project SCM Specialist for an exciting assignment at our customer´s premises in Västerås. Initially, you will be employed by ValueOne with the intention that the role will transition to permanent employment with our client.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

  • A market salary, which you can influence yourself.
  • Occupational pension.
  • Health and care insurance.
  • Health care allowance.
  • Personal coaching and career advice.
  • Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
  • Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org). 

The role

As a Project SCM Specialist, you will facilitate seamless collaboration between internal stakeholders and suppliers during the execution phase of projects. Your task is to ensure timely, cost-effective equipment and documentation deliveries by liaising with Project SCM Managers, Logistic Planners, Engineers, and Suppliers. You will be part of a team of other Project SCM Specialists. Remote work is possible to some extent as well as occasional travels to the office in Ludvika.

Main tasks.

  • Proactively plan and follow-up on all equipment deliveries with suppliers and internal stakeholders.
  • Drive, attend and provide information to kick-off and clarification meetings with suppliers.
  • Solve upcoming quality constraints or deficiencies with the supplier equipment deliveries in close collaboration with the Project SCM Manager.

Experience and competencies  

The ideal candidate for this position should preferably have a couple of years of relevant experience working in close interaction with suppliers as well as an Academic degree in a relevant field. You are used to work in different fields of business operation, preferable working on project basis and with purchasing and supply chain. Some experience in negotiation and in commercial discussions is desired. Fluency in English, written and oral, is a must.

You trust in your ability to build internal and external networks and you have a mindset to learn and develop yourself. Furthermore, you are considered a reliable team player and you have an independent and result oriented working style.

Application  

We look forward to receiving your application. Feel free to contact Johanna Hallnemo at 072-143 23 79 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit. 

 

 

Taktisk inköpare

ValueOne söker en Taktisk inköpare för inköp inom drift och underhåll för ett konsultuppdrag centralt i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på cirka fem månader med möjlighet till förlängning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Taktisk inköpare ansvarar du för att tillgodose inköpsbehovet inom drift och underhåll tillsammans med två operativa inköpare. Det är också ditt ansvar att genomföra inköpen så kostnadseffektivt som möjligt. Inköpen gäller allt från entreprenadtjänster till maskiner och utrustning. Du kommer också att agera som projektinköpare i vissa mindre projekt. 

Arbetet sker i nära samarbete med övriga taktiska inköpare och i samråd med inköp på central nivå. Du kommer också ha ett tätt samarbete med interna beställare då deras behov är styrande för inköpen. Kortare resor, lokalt, kan förekomma i tjänsten.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget som Taktisk inköpare söker vi dig som har några års erfarenhet av liknande uppgifter, gärna med en akademisk utbildning eller motsvarande. För att passa för rollen behöver du ha erfarenhet av förhandling och leverantörsutvärdering samt kunskap i inköpsjuridik och strategier. Då du kommer att ha många kontakter både med interna och externa intressenter är det viktigt att du har en väl utvecklad relationsskapande förmåga och lätt för att kommunicera verbalt och i skrift. Rollen kräver dessutom ett högt ansvarstagande kring det egna arbetet. Analytiska färdigheter samt organisations- och problemlösningsförmåga är andra egenskaper vi värdesätter.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.  

Senior strategisk inköpare elinfrastruktur

Vill du vara med och bidra till den gröna omställningen och delta i en av Sveriges största industrisatsningar? Har du expertkunskaper om elinstallation och elhandel? ValueOne söker Sveriges bästa Strategiska inköpare av elinfrastruktur till ett spännande konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i västra Sverige. För rätt person kan vi erbjuda en tillsvidareanställning i vårt starka gäng och en unik möjlighet att påverka omställningen till en klimatvänligare industri. Uppdraget ska tillsättas i juni och väntas löpa i två år eller mer.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

I rollen som Senior Strategisk inköpare kommer du att ansvara för inköp av elinfrastruktur och processel i nära samarbete med en erfaren projektledare. Inköpen kommer att göras i samband med uppbyggnad av en ny klimatvänlig produktionsanläggning och rör sig om allt från ställverk och anslutningar in till fabriken till grövre strömförsörjning, stamnät, elnätsavtal med mera.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig som har mycket goda kunskaper om elnätshandel och viss insikt i tekniska lösningar för transformering och distribution på fabriksnivå. Viktigt är också att du kan se sambanden mellan in- och utgående energi och har erfarenhet av elförsörjning inom automation.

Rollen kräver vidare stor kommersiell förståelse och teknisk läggning gärna med praktisk erfarenhet, vilket gör att du kan ifrågasätta beslut på ett sunt sätt. Förutom detta sätter vi också stort värde på erfarenhet av att verka i monopolstyrda branscher.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Roger Tännström på telefon: 073 504 10 11 alternativt 010 332 29 20.  

Supply Chain-analytiker

ValueOne söker en Supply Chain-analytiker för ett konsultuppdrag på halvtid hos ett läkemedelsföretag norr om Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och varar i sex månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen  

I rollen som Supply Chain-analytiker förväntas du hantera uppgifter inom logistik och orderhantering, hantering av masterdata, fakturering och projektledning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Bearbeta order och fakturor.
  • Hantera lagerbestånd.
  • Hantera returer och klagomål.
  • Hantera masterdata, inklusive kunduppställningar och prissättning.
  • Tjäna som primär eskaleringspunkt för problemåtgärder med kunder.
  • Hantera fakturering, inventarieavstämning, DSO-rapportering och skapa rapporter.
  • Övervaka logistikprojekt och fungera som stöd i införandet av ett nytt affärssystem.
  • Delta i revisioner och produktåterkallanden.

Erfarenhet och kompetenser

För att lyckas i uppdraget behöver du ha relevant utbildning och minst fem års erfarenhet av kundtjänst och logistik. Rollen kräver att du talar och skriver flytande engelska och svenska. Vidare bör du ha god organisations- och kommunikationsförmåga. Kunskaper i MS Office samt erfarenhet av att använda IT-system eller IT-portaler inom Supply Chain och kundservice är meriterande. Rollen kräver dessutom erfarenhet från att arbeta inom en komplex, reglerad bransch så som läkemedelsindustrin eller liknande.  

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.  

Procurement Manager

ValueOne is looking for a skilled Procurement Manager with experience from Healthcare or Pharma industry for a consultant assignment at a pharmaceutical company in Malmö. The assignment lasts for six months with the possibility for a permanent contract.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

  • A market salary, which you can influence yourself.
  • Occupational pension.
  • Health and care insurance.
  • Health care allowance.
  • Personal coaching and career advice.
  • Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
  • Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org). 

The role  

As Procurement Manager you will be responsible for negotiating prices and other terms and conditions as well as frame agreements. Additionally, you will have responsibility for supplier projects. Remote work is possible to some extent.

Main tasks:

  • Participate, facilitate and/or lead contract negotiations
  • Manage supplier base and be the primary commercial interface with suppliers
  • Drive supplier selections
  • Drive contract management
  • Contribute to developing processes and systems
  • Present the Category Strategy to internal stakeholders
  • Participate in budget and Strategic plan processes
  • Run and co-ordinate monthly country calls ensuring all concerns are communicated

Experience and competencies  

The ideal candidate for the assignment must have an equivalent of 5-8 years of relevant experience preferably with a relevant university degree. You are an experienced and independent strategic purchaser highly proficient in Category management, contract management, supplier negotiations and supplier management. Additionally, leadership, networking, presentation, time management and business skills are essential. A strong company and market awareness, as well as analytical and strategic thinking skills, are also necessary. We expect you to be fluent in English, orally and in writing.

Application

We look forward to receiving your application. Feel free to contact Per Nyberg at +46 73 152 02 78 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit. 

Strategisk inköpare

ValueOne söker en Strategisk inköpare till ett längre konsultuppdrag inom indirekt material till en kund inom tillverkande industri i Örnsköldsvik. Tilltänkt start är så snart som möjligt.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management.

Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  •  Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Strategisk inköpare inom indirekt material förväntas du driva strategiskt inköp av indirekt material och tjänster. Du kommer att utveckla och förvalta leverantörsrelationer samt säkerställa effektiva inköpsprocesser. Upphandlingarna kommer att genomföras både inom Sverige samt globalt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Förhandla med leverantörer
  • Utveckling och utvärdering av leverantörer
  • Skapa inköpsstrategier
  • Målkostnadsstyrning och tecknande av avtal
  • Utföra riskbedömningar
  • Upprättande av inköpsordrar

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete inom indirekt material och tjänster. Du har goda förhandlingsfärdigheter och är van vid att teckna nya avtal och revidera befintliga. Vi förutsätter att du kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Det är meriterande med industriell branscherfarenhet. Vi ser det som fördelaktigt om du har kunskaper i SAP och Excel.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79 alternativt 010 332 29 20.

Taktisk inköpare

ValueOne söker en Taktisk inköpare för inköp av förpackningar till ett konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Sandviken. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på cirka sex månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Uppdraget som Taktisk inköpare innebär ansvar för globalt taktiskt inköp av förpackningsmaterial inklusive underkategorier som kartong, plywood, plastförpackningar, trälådor och emballage.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Analysera globala inköpsbehov, spend och framtida prognoser.
  • Upprätthålla goda samarbeten med leverantörer.
  • Mäta och följa upp leverantörernas leveransprestation och driva åtgärdsprogram. 
  • Driva vissa kommersiella frågor mot leverantörer.

Möjlighet till distansarbete finns.

Erfarenhet och kompetens 

Rätt person för uppdraget bör ha minst tre års erfarenhet av varav något år med taktiskt inköp. Du bör ha vana att analysera och kategorisera inköpsdata samt erfarenhet från att förhandla kommersiella villkor. Rollen ställer vidare krav på erfarenhet av leverantörssamarbete. Det är meriterande med erfarenhet från inköp inom industrin, gärna i ett globalt företag, liksom kunskaper i SAP. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072 143 23 79 alternativt 010 332 29 20.  

Supplier Quality Manager

ValueOne söker en Supplier Quality Manager till ett företag inom tillverkande industri i Karlskoga.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka.
  • Tjänstepension.
  • Sjuk- och vårdförsäkring.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Personlig coachning och karriärrådgivning.
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar. 
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).  

Om rollen

Som Supplier Quality Manager ansvarar du för kvalitetssäkring av redan etablerade produkter, samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Rollen innebär att vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och att agera för att uppnå förbättringar. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget. Det finns möjlighet att arbeta delvis på distans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem.
  • Säkerställa implementationen av företagets inköpsstrategi.
  • Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
  • Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
  • Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
  • Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
  • Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.

Erfarenhet och kompetens

För framgång i rollen som Supplier Quality Manager är det viktigt att du har några års erfarenhet av kvalitetssäkring och att du har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, FMEA, 8D, mätsystemanalys etc. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande. Det är även meriterande med dokumenterad kompetens inom processrevisioner och six sigma. Som person är du strukturerad och analytisk. Vidare har du god förmåga att arbeta självständigt och är duktig på att lösa problem proaktivt.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 alternativt 010 332 29 20.