Supplier Quality Manager
ValueOne söker en Supplier Quality Manager till ett företag inom tillverkande industri i Karlskoga.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
- Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka.
- Tjänstepension.
- Sjuk- och vårdförsäkring.
- Friskvårdsbidrag.
- Personlig coachning och karriärrådgivning.
- Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar.
- Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).
Om rollen
Som Supplier Quality Manager ansvarar du för kvalitetssäkring av redan etablerade produkter samt nya produkter som ska läggas ut för extern tillverkning. Rollen innebär att vara en brygga utåt mot organisationen vad gäller att analysera kvalitetsdata och att agera för att uppnå förbättringar. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga kvalitetsfunktioner inom företaget. Det finns möjlighet att arbeta delvis på distans.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kvalitetssäkra inköpta artiklar, material och delsystem.
- Säkerställa implementationen av företagets inköpsstrategi.
- Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
- Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
- Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
- Driva förbättringsprogram tillsammans med leverantörer.
- Hantera reklamationer för material som inte uppfyller specifikation och granska leverantörernas reklamationssvar.
Erfarenhet och kompetens
För framgång i rollen som Supplier Quality Manager är det viktigt att du har några års erfarenhet av kvalitetssäkring och att du har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, FMEA, 8D, mätsystemanalys etc. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande. Det är även meriterande med dokumenterad kompetens inom processrevisioner och six sigma. Som person är du strukturerad och analytisk. Vidare har du god förmåga att arbeta självständigt och är duktig på att lösa problem proaktivt.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 alternativt 010 332 29 20.
#karlskoga