Arbetsledare Lager- och Materialhantering

ValueOne söker en arbetsledare för lager- och materialhantering för ett konsultuppdrag på ett tillverkande företag i Skåne. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader med möjlighet till förlängning

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen 

Som arbetsledare för lager- och materialhantering kommer du att leda en organisation som innefattar bland annat godsmottagning, lager och materialtransporter. Ditt uppdrag är att leda och utveckla arbetet med företagets materialhantering. I rollen ansvarar du för ett 20-tal medarbetare. Din huvudsakliga uppgift blir att säkerställa kvaliteten på lagerverksamheten samt öka företagets interna leveransservice.

Du rapporterar till företagets logistikchef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utveckla och skapa standarder, rutiner och processer.
  • Leda, motivera och coacha teamet för att säkerställa en effektiv och kvalitativ drift.
  • Ansvara för arbetsfördelning och resursplanering.
  • Skapa förutsättningar för saldosäkerhet, inventering och hantering av inkommande och utgående varor.
  • Leda PULS och förbättringsarbetet.
  • Säkerställa en säker arbetsmiljö och efterlevnad av arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter.

Erfarenhet och kompetens 

Vi söker dig med kunskap om lagerprocesser, inventering och logistikflöden, gärna med akademisk utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet. Erfarenhet av arbete med Lean eller andra förbättringsmetoder är meriterande. Du har ett brinnande intresse för att leda och utveckla dina medarbetare samtidigt som du driver förbättringsarbete och effektivitet i verksamheten.    

Du är en självgående, kommunikativ person med analytisk förmåga som kan skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer i organisationen. Som ledare är du prestigelös och positiv och trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Till dina styrkor som ledare hör också förmåga att motivera och inspirera ditt team att nå gemensamma mål. I projekt är du en trygg och aktiv deltagare och kan själv gå in och leda mindre projekt vid behov.

Ansökan 

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.

#Hässleholm