Pontyjobb-taggar: Rekrytering

ValueOne söker en Area Sales Manager i södra Sverige

ValueOne växer! Vi behöver därför nu rekrytera en driven och självgående Area Sales Manager till vår Region Syd. I rollen ansvarar du för att sälja och marknadsföra vårt erbjudande inom interimslösningar, rekrytering och Management Consulting i södra Sverige. Du utgår från vårt kontor i Malmö.

Om rollen

Som Area Sales Manager har du försäljningsansvar för ett område som täcker större delen av södra Sverige.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Aktivt bidra till att marknadsföra samt sälja ValueOnes erbjudande i regionen.
  • Kartlägga potentiella kunder i regionen.
  • Identifiera potentiella nya kunder i regionen samt bearbeta dessa i syfte att förvandla leads till affär.
  • Vidareutveckla viktiga och relevanta kunder i regionen.
  • Utveckla ValueOnes marknadsnärvaro i regionen.
  • Tillsammans med försäljningschef och VD utveckla strategi, plan, mål och metoder för försäljning och marknadsföring i din region.
  • Rapportera progress och hålla CRM uppdaterad.

Erfarenhet och kompetens

Till tjänsten söker vi dig som har relevant eftergymnasial utbildning i exempelvis Supply Chain Management, ekonomi, teknik eller marknadsföring. För att bli aktuell för rollen bör du även ha arbetat i minst tre år med tjänsteförsäljning och helst ha lika många år från en tjänst inom eller i nära relation till Supply Chain Management/ Operations. Meriterande är också att ha arbetat i en konsultativ roll. Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Har du dessutom erfarenhet från konsult-, bemannings- eller rekryteringsbranschen och är kunnig i sociala medier/modern marknadsföring blir vi extra intresserade.

För att du ska bli framgångsrik som Area Sales Manager hos oss krävs att du är kommersiellt driven samt utrustad med en stark egen motor och är van att arbeta självständigt. En förutsättning för att passa in i gänget är att du är utåtriktad och har stor social kompetens. På ValueOne värdesätter vi hög arbetsmoral och en vilja att ge det lilla extra för laget och för att överträffa våra kunders önskemål. Vi tror att det mesta går att lösa med kreativitet och ett lösningsorienterat förhållningssätt, vilket vi utgår från att du har i överflöd.

Känns det som det är dig vi beskriver kan vi erbjuda dig en spännande och belönande roll som Area Sales Manager, där din egen insats sätter gränsen för hur långt du kan nå. På ValueOne ges du möjlighet att växa!

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Planning Manager till Saint-Gobain Sweden AB, ISOVER i Billesholm

ValueOne rekryterar en Planning Manager till vår kund Saint-Gobain Sweden, Isover i Billesholm, Helsingborg. Är du en rutinerad materialplanerare och inspirerande ledare med expertkunskaper i SAP? Har du utbildning i supply chain och söker en utmaning inom ledarskap och demand planning kan det vara dig vi söker till rollen som Planning Manager.

Arbetsuppgifter

Som Planning Manager är du en aktiv del av planeringsfunktionen för att guida, utbilda och förbättra planeringsprocessen och genom detta uppnå optimerade lagernivåer, maximera tillgänglighet, kundnöjdhet och produktionsbeläggning. Du är expert och bollplank avseende planeringsmodulerna i SAP/R10 och är sammankallande för att driva processen för huvudplanering avseende Demand & Supply Planning. Du tar fram datafiler och presentations-/rapporteringsunderlag inom det egna området, är aktiv och deltar i framtagning och implementering av nya rutiner avseende produktionsplanering och operativt inköp. Du driver en daglig styrning enligt Saint Gobain World Class standard och deltar i bolagets WCM Pelar-arbete avseende Customer Focus & Services.

Din profil

Är du en rutinerad materialplanerare och inspirerande ledare med expertkunskaper i SAP? Har du utbildning i supply chain och söker en utmaning inom ledarskap och demand planning kan det vara dig vi söker till rollen som Planning Manager. Du har god ledarskapsförmåga, pedagogiska färdigheter och lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Projektledarerfarenhet eller annan ledarerfarenhet är nödvändig för att du ska bli framgångsrik i rollen. Som ledare har du förmåga att entusiasmera och motivera dina medarbetare, du är resultatinriktad och väjer inte för att utmana befintliga arbetssätt och rutiner.

Du har eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik och 1-3 års erfarenhet av en liknande roll. Du har minst fem års kvalificerad erfarenhet av materialplanering i SAP samt expertkunskap i material- och planeringsmodulerna i SAP. Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktionsplanering samt en bakgrund inom processindustrin. Vi vill gärna se dokumenterade resultat av att implementera nya arbetssätt. Det är även meriterande om du har arbetat med kontinuerligt förbättringsarbete gärna med hjälp av någon känd metodik inom verksamhetsutveckling, t.ex. WCM eller Lean. Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, liksom körkort B.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med ValueOne. Ansökan och CV skickar du in via https://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.  

Om ISOVER

Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Vi arbetar ständigt för att minska vårt klimatavtryck utan att kompromissa med kvaliteten. Glasull från ISOVER har, utöver de goda isoleregenskaperna, en rad unika miljöfördelar. www.isover.se

En del av Saint-Gobain

Saint-Gobain Sweden är en världsledande aktör inom hållbara byggnadslösningar och material. Vår verksamhet i Sverige omfattar varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna. www.saint-gobain.seValueOne rekryterar en Planning Manager till vår kund Saint-Gobain Sweden, Isover i Billesholm, Helsingborg. Är du en rutinerad materialplanerare och inspirerande ledare med expertkunskaper i SAP? Har du utbildning i supply chain och söker en utmaning inom ledarskap och demand planning kan det vara dig vi söker till rollen som Planning Manager.

Head of Supply Chain EMEA to Nynas in Stockholm

ValueOne is recruiting a Head of Supply Chain to our customer Nynas in Stockholm. Are you a driven supply chain professional with natural leadership qualities and a make it happen attitude? Are you passionate about taking operations to the next level and have experience from driving change in a fast moving environment? Then Nynas can offer you a management position with good opportunities for growth and professional development.

Nynas is a different kind of oil company – we want to use oil, not burn it.

With around 1000 employees, production facilities in Europe and offices in over 30 countries, Nynas is dedicated to researching, producing and supplying specialty naphthenic oils and bitumen for a growing global market.

Together with our customers, we have the know-how to find new applications and meet new challenges that can help shape society.

We take oil further to bring value to customers and the world we live in.

Nynas is a global company with a strong position in niche markets. The specialisation in naphthenic specialty products (NSP) and bitumen sets Nynas apart from most other oil companies, who offer oil as a source of energy. With 90 years in the market, Nynas is a leading international oil company in several specialist segments. The focus on products with a long service life, in many cases up to 40-50 years, distinguishes the business from traditional oil companies whose focus is on fuels.

Working at Nynas means working according to our three core values: Dedication, Cooperation and Proactivity.

Read more  https://www.nynas.com/

The role

The key responsibility as Head of Supply chain EMEA is to lead the team handling the distribution and the continuous development of the Naphthenics Supply Chain in EMEA. Currently the EMEA logistical footprint involves eight different tank terminals within the region. The role involves management of Nynas European hub in Antwerp, Belgium as well as several subcontractors and has four direct reports, three Supply Chain Planners based in Stockholm and a Customs & Excise Advisor based in Belgium.

Main contacts in this role are the Naphthenics sales force, manufacturing, technical and marketing, product quality chain, finance, external depot providers, independent inspectors, and service-product suppliers. The job includes negotiations with Nynas counterparties.

The role reports to the Naphthenics Supply Chain Manager.

Main tasks:

  • Ensure optimal and cost-efficient product flows within the EMEA region, in full compliance with Nynas high safety standards.
  • Drive the operations and the development of Supply chain in the EMEA region, regularly reviewing the logistical set up to optimise cost to serve.
  • Identify and implement continuous improvements in the way of working, leveraging digitalisation, to increase service level and profitability.
  • Coordination with both Nynäshamn and Harburg refinery to ensure production is in line with sales forecast.
  • Operationally, commercially and budget responsible for Nynas European hub.
  • Base oils, additive purchases, and other commodity goods within the region in cooperation with the Global Supply Chain Manager and the Customs & Excise Advisor.
  • Follow up and optimisation of logistical costs being responsible for the depot and shipping cost budget, ensuring costs stay within the agreed budget.
  • Fixed cost budget for the EMEA team.
  • Drive collaboration with different stakeholders to ensure optimal and efficient operations are executed.
  • Lead, motivate, coach, and develop the EMEA team, ensuring optimum knowledge management and knowledge transfer within the team.

Experience and competence

We are looking for you who has a Master´s degree in the field of Logistics, Economics, Engineering, or equivalent business experience. At least five years of experience in Supply Chain and logistics is a prerequisite for the role together with a minimum three years of experience in a management position.

The role requires good understanding of supply chain and commercial conditions along with excellent negotiation skills. The person we are looking for must also have a strong operational background. Purchasing experience of goods and/or services is seen as a plus. Fluency in English, oral and written, is a must as this is the corporate language. Swedish, oral, and written, is desirable but not mandatory. The same applies to experience from the process/chemical industry and/or Manufacturing.

We are looking for a resourceful, self-going and result-oriented person with decision making ability. Since you will be working in a fast-paced environment the role requires stress resistance and willingness to adapt to changing circumstances but also the ability to manage multiple tasks at the same time. Strong leadership skills together with excellent communication and social skills are a prerequisite for the role, and you need to have a strong executive presence and the ability to energize and motivate your co-workers. Furthermore, you need to possess good analytical and problem-solving skills and a strong collaboration mindset.

Application

We look forward to receiving your application. Please apply through our webpage at: https://valueone.se/aktuella-jobb/ as soon as possible. Feel free to contact Olof Widmark at +46 70-7868 099 with any questions regarding the listed position.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.