Global Supply Chain Specialist
ValueOne söker en Global Supply Chain Specialist för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom tillverkningsindustrin i Fagersta. Uppdraget startar omgående och löper på under 6 månader med god möjlighet till förlängning.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
- Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
- Tjänstepension
- Sjuk- och vårdförsäkring
- Friskvårdsbidrag
- Personlig coachning och karriärrådgivning
- Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
- Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Som Global Supply Chain Specialist ansvarar du för att säkerställa ett välfungerande informations- och orderflöde av färdiga produkter. Du kommer att bidra till förbättrad säljeffektivitet och kundnöjdhet samt säkerställa att etablerade processer följs och att aktiviteter kopplade till tredjepartsleverantörer genomförs enligt plan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för kommunikation inom leveranskedjan av färdiga produkter mellan produktionsanläggningar, marknadsbolag världen över och externa distributörer.
- Säkerställa att orderflödet från orderläggning till leverans och eventuella returer fungerar smidigt, inklusive uppföljning av leveranser och hantering färdiga produkter.
- Hantera och övervaka globala kundorder i affärssystemet.
- Samarbeta med globala funktioner och stötta säljorganisationen.
- Etablera, övervaka och hantera orderstock strukturerat och effektivt.
- Bidra till kontinuerliga förbättringar av processer och rutiner.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll inom orderhantering och som har god förståelse för planering, orderflöden och leveransprocesser. Du är van vid att arbeta i affärssystem och kommunicerar obehindrat på engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du även behärskar svenska flytande, har erfarenhet av operativt inköp och tredjepartslogistik samt har arbetat i en internationell arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller Supply Chain Management. Erfarenhet av Power BI eller andra analysverktyg är också ett plus.
Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, är lösningsfokuserad och trivs med att ta initiativ. Du bidrar aktivt till förbättringar av processer och arbetssätt samt har ett affärsmässigt och serviceinriktat förhållningssätt.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon 076 513 40 22 eller 010 332 29 20.