Projektinköpare byggnation
ValueOne söker en erfaren Projektinköpare med erfarenhet av inköp till byggnation av produktionsanläggning för ett längre konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på 6-12 månader.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
- Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
- Tjänstepension
- Sjuk- och vårdförsäkring
- Friskvårdsbidrag
- Personlig coachning och karriärrådgivning
- Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
- Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Som Projektinköpare byggnation kommer du att arbeta i en projektorganisation och ansvara för inköp av utrustning, material och tjänster. Rollen kräver god förståelse för projektinköp, förhandlingar och leverantörsstyrning. Du rapporterar till Project Procurement Manager.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Genomföra inköp enligt projektets mål för kostnad, kvalitet och tid
- Förhandla med leverantörer och säkerställa bästa möjliga affärsvillkor
- Arbeta enligt etablerade kontraktsmallar och inköpsrutiner
- Samarbeta med projektteamet för att optimera leverantörsval
- Hantera leveranser, fakturor och avvikelser
- Identifiera och hantera inköpsrelaterade risker
- Säkerställa att teknisk dokumentation inkluderas i inköpsordrar
- Bidra till kostnadsuppföljning och rapportering
Erfarenhet och kompetens
Rollen som Projektinköpare byggnation kräver minst fem års erfarenhet av operativt/taktiskt inköp, gärna inom projektverksamhet. Du bör dessutom ha goda förhandlings- och kontraktskunskaper och erfarenhet av att arbeta i projektorganisationer. God systemvana är viktigt för rollen. Vi ser gärna att du har arbetat med Microsoft D365. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Som person är du självständig och drivande med hög arbetskapacitet. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och sätter stort värde på struktur och kvalitet i ditt arbete. Du ligger gärna steget före och är inte rädd för att ta initiativ.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.