Logistikplanerare

ValueOne söker en erfaren logistikplanerare för ett spännande konsultuppdrag hos ett företag med placering i Stockholm. Uppdraget startar i december 2025 och beräknas pågå i tolv månader med stor möjlighet till förlängning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

I rollen som logistikplanerare ansvarar du för att balansera lagernivåer och servicegrad på huvuddistributionspunkten för en del av produktportföljen. Du skapar produktionsplaner, koordinerar med interna och externa parter och säkerställer att rätt produkter finns på rätt plats i rätt tid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Skapa och kommunicera försörjningsplaner till leverantörer och produktionsanläggningar.
  • Hantera masterdata i planeringsverktyg och säkerställa korrekt information.
  • Prognoshantering för dedikerade kanaler.
  • Följa upp inköpsorder och lagerstatus.
  • Identifiera risker för överlager och utgångna produkter.
  • Koordinera in- och utfasning av produkter med relevanta interna parter.
  • KPI-rapportering och stöd i S&OP-processen.
  • Delta i NPD-processer från logistikperspektiv.
  • Säkerställa korrekt fakturahantering från leverantörer.
  • Initiera och underhålla goda relationer med kollegor och externa aktörer.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom supply chain, teknik eller ekonomi, samt minst tre års erfarenhet av planeringsroller inom logistik eller supply chain. Du har avancerade kunskaper i SAP, och är mycket skicklig i Excel. Erfarenhet från FMCG eller Retail är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Som person har du utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor, är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett kommersiellt sinne och god förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Du är självgående, flexibel och trivs i en föränderlig miljö. Noggrannhet och ett öga för detaljer är viktiga egenskaper.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.